No SSO cookie
___

Mit rejtenek a reggeliző pelyhek?

Szerző:

  • A gabonapelyhek hozzáadott vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, bővelkednek B-vitaminokban, kalciumban és vasban – sok országban a reggelizőpelyhek számítanak ezek legfőbb forrásának.

  • A kutatások szerint azon felnőttek és gyermekek, akik gabonapehellyel kezdik a napot, a napi ásványi anyag szükségletük egy részét így már a reggeli órákban kipipálják.

    A felmérések a gabonapelyheket igazolják

    Azok a gyerekek, akik reggelire gabonapelyhet esznek, több kalciumot visznek be a szervezetükbe, mint a reggelizőpelyheket nem fogyasztó kortársaik – derült ki egy angliai táplálkozási felmérésből. Ez az eredmény annak is betudható, hogy ezt a reggelifélét több-nyire tejjel fogyaszt-ják, ami az egyik legjobb kalciumforrás. Ugyanebből a kutatásból kiderül az is, hogy ezek a gyerekek több vasat, B- és D-vitamint juttatnak a szervezetükbe már a reggelivel, de a gabona jótékony hatásai közé sorolható náluk az is, hogy a szervezetükben jobb a folsav, B12-vitamin és riboflavin szintje.

    Egy francia felmérés is hasonlóan jó eredményt mutatott: ennek keretében 3-17 év közöttieket vizsgáltak. Kimutatták, hogy a gabonapelyheket fogyasztóknál a pelyhek számítanak az első számú B1-, B3-, B5-, B6-, B9-vitamin és vasforrásnak.

    Egy friss, 2012-es Minneapolis-i felmérés pedig rámutatott, hogy a gabonapelyhet reggeliző gyerekeknél 30, a kamaszoknál pedig 20 százalékkal több a napi vasbevitel.

    Felnőttek és gabonapehely

    A hozzáadott ásványi anyagoknak és vitaminoknak köszönhetően a gabonapelyhek jelentősen javíthatják az alapvető mikrotápanyagok beviteli arányát. Így a nőknél a vas, a riboflavin és a folsav bevitele növelhető, ha rend-szeresen kerül gabo-napehely az asztalra.

    gabonapehely_3

     

    Egy ír felmérés során a felnőttek élelmiszer-fogyasztását vizsgálták, ennek során kiderült, hogy a dúsított gabonafélék akár 14-21%-át teszik ki a vitaminok és ásványi anyagok átlagos napi bevitelének:

    Vas: a férfiaknál 16%, a nőknél 1%
    B1-vitamin: a férfiaknál 14%, a nőknél 16%
    Folsav: a férfiaknál 18%, a nőknél 21%
    B2-vitamin: a férfiaknál 16%, a nőknél 18%
    B6-vitamin: a férfiaknál 12%, a nőknél 15%

    A franciák nemzeti táplálkozási irányelve a gabo-napelyheket a B1-, B2-, B3-, B5- és B6-vitamin illetve a vas első számú forrásaként jelölte meg.

    Nestlé Hírpehely

Kapcsolódó cikkek

------
 

Szólj hozzá Ötletkonyha.hu felhasználóval!

--

Cikk hozzáadása

Bejelentkezés

Nem vagy még felhasználónk?

Csak pár percbe telik a regisztrálás.

Regisztráció

E-mail cím
Jelszó
Láthatalan a fórumon (Nem jelensz meg az aktív felhasználók listájában)
 
Elfelejtetted a jelszavad?
Regisztráció